ثبت رایگان مبایعه‌نامه فروش ملک در سامانه خودنویس قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان قدس؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

افزایش حقوق کارگران در اردیبهشت ماه |در صورت تصویب، حق مسکن فروردین باید با حقوق اردیبهشت پرداخت شود

  • کد خبر: ۶۶۵۰۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
افزایش حقوق کارگران در اردیبهشت ماه |در صورت تصویب، حق مسکن فروردین باید با حقوق اردیبهشت پرداخت شود
حق مسکن کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و برای اجرایی شدن باید حتما هیات وزیران نیز آن را تایید و ابلاغ کند. در صورت تایید حق مسکن در اردیبهشت آیا حق مسکن فروردین هم پرداخت می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، در اسفند سال گذشته پایه حقوق با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند. بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد. براساس این ارقام حقوق یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.

به تازگی اخباری در خصوص بن مسکن کارگری منتشر شده که براساس آن حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و برای تصمیم‌گیری نهایی و طرح به هیات دولت ارجاع شده است.

برخی از کارگران ممکن است این طور تصور کنند که این ۴۵۰ هزار تومان یک مبلغ دیگر است که به مبالغ بالا اضافه می‌شود، اما اینطور نیست چرا که بر اساس اظهارات دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران، «حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است.

نهایی شدن مبلغ حق مسکن به تصمیم هیات وزیران بستگی دارد. در واقع تصمیم و رای شورای عالی کار در خصوص حق مسکن قابل اجرا نیست و حتما باید پس از تصویب در هیات وزیران ابلاغ شود.

اما اگر هیات وزیران این حق مسکن را در جلسه هفته جاری تصویب کنند، کارفرمایان باید حق مسکن حقوق فروردین را نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت کنند؟

فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این خصوص بگفت: طبق مصوبه شورای عالی کار همه‌ی کارفرمایان باید حق مسکن فروردین را نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت کنند.

یعنی اگر هیات وزیران حق مسکن را در اردیبهشت تصویب کنند، یک خانواده سه نفر باید مبلغ چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به عنوان حقوق اردیبهشت و ۴۵۰ تومان به عنوان حق مسکن ماه قبل دریافت کنند که در مجموع چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->